Två kontorsrum uthyres!

Vi har just nu två kontorsrum lediga hos oss på Consider it done reklambyrå i Gårda.

Varje rum är ca 8 kvm (plats för 1-2 pers) och innehåller ett skrivbord med stol, eller så möblerar man rummet som man själv vill.
Lokalen är helt nyrenoverad och mycket fräsch, måste ses! Våra nya rumskompisar får gärna komplettera vår egna verksamhet; kanske är du copy, grafisk formgivare, webbutvecklare, projektledare, fotograf eller liknande? Men det är absolut inget krav, du kan vara från en helt annan bransch eller kanske ett mindre företag som gärna sitter i en kreativ kontorsmiljö och samtidigt får fler arbetskamrater att fika och nätverka med.
Det ingår bredband, wifi, kaffe, tillgång till konferensrum, lounge med goa fåtöljer, kök, skrivare/kopiator, toalett med dusch, städning, el, värme och kyla i hyran.

Bra parkeringsmöjligheter, P-platser finns att hyra. Påfart/avfart E6an ligger runt knuten. Närmaste kollektivtrafikhållplats är Liseberg/Scandinavium/södra Ullevi samt Kungsbackapendeln.
Hyreskostnaden för ett eget kontorsrum där allt ingår är 3.200 kr/mån exklusive moms.
Kontakta Magnus om du vill veta mer eller komma och titta på rummet samt våra fina lokaler: magnus@consideritdone.se eller 0707 20 92 92

Ny hemsida åt Powerpipe Systems AB

I arbetet med B2B-företag är webbplatsen ofta den självklara utgångspunkten. Vårt första uppdrag tillsammans med Powerpipe System AB blev deras nya hemsida.
Vi tog även fram ett nytt koncept – The Power People – och ett nytt utseende med fotografier tagna av Mikael Göthage. Resultatet blev en webbplats som bättre beskriver vilka Powerpipe är och vad de har att erbjuda.
Kolla in den på www.powerpipe.se

Banners och "microsite" för Bodycote

Ett av världens ledande företag när det gäller att förädla produkter med hjälp av yt- & värmebehandling samt het isostatisk pressning. Vårt första uppdrag bestod i att hjälpa Bodycote att synas bättre på marknaden och lösningen blev banners på bland andra NyTekniks webbplats. En särskild landningssida – microsite - skapades för ändamålet.

Sportarenan.se

Nu är den nya hemsidan uppe. Designen har vi gjort och programmeringen kunden själv. Bra jobbat!
www.sportarenan.se

JOAB Extra

U P P D R A G: Vi behöver visa våra kunder vad vi kan. Förbättra vår kummunikation både internt och externt.

 

L Ö S N I N G: En kundtidning som står på tre ben. Kundreferenser, nyheter och vad händer på de olika anläggningarna. Vi interjuvar, fotograferar och producerar kundtidningen - JOAB Extra.

 

ESS - special införsäljningsmaterial

U P P D R A G: Ramirent fick frågan om de ville komma och presentera sig inför det stora ESS projektet. De ville ha ett material som imponerar ordentligt på kunden.

 

L Ö S N I N G: Vi tog fram ett specialkit med trycksaker och digitalt material. Förpackningen ger ett seriöst intryck och innehållet visar att man verkligen vill vara med i projektet.

Lyftet - content marketing

Under flera år har vi producerat Abus Kransystems kundtidning - Lyftet. I den kan man läsa om kundprojekt som genomförts av deras återförsäljare JJ Gruppen och Carlhag.

En knippe logotyper

Några exempel på logotyper vi gjort för företag och verksamheter.

Power Heat

U P P D R A G: Vi är experter på avanserade lösningar till industrin. Men vår kommunikation motsvarar inte vår produkt.

 

L Ö S N I N G: Starka bilder och starka rubriker ger kommunikation som motsvarar vad företaget levererar.

Hallands Posten och Hallands Nyheter

U P P D R A G: Hallands Posten och Hallands Nyheter är sedan länge starka lokaltidningar, med många trogna läsare. Nu skulle båda tidningarna börja publicera allt sitt innehåll online, och det mesta skulle då bli tillgängligt endast för prenumeranter. Vårt uppdrag var att få så många som möjligt att registrera sig med sitt prenumerationsnummer på nätet.

 

L Ö S N I N G: Vi formulerade konceptet ”Tidningen är inte gjord av papper. Den är gjord av nyheter.” och erbjudandet ”Hela tidningen på nätet”. Detta kommunicerade vi i en film (SE FILM) och lokalt under två veckor, på stortavlor, med DR, och annonser i de egna tidningarna.

 

R E S U L T A T: Efter en månad hade över 30 % av alla prenumeranter registrerat sig. Flera tusen personer anmälde sig för en prova-på-prenumeration. Och trafiken till sajten har överträffat alla förväntningar.

 

Uppdragsgivare: Marie Erlandsson

Creative Director: Fredrik Ganslandt - Hey it´s Enrico Pallazzo

Ramirent

U P P D R A G: Ramirent ville bidra till att höja säkerheten på svenska byggarbetsplatser. Statistiken över omkomna var oroväckande. Arbetsnamnet var byggsäkert. I första hand skulle vi ta fram informationsmaterial som kunde användas till utbildningar hos Ramirents kundcenter och på plats hos kunderna.

 

L Ö S N I N G: Vi tog fram konceptet Tryggare Byggare som blev en stabil grund för allt Ramirents säkerhetsarbete framåt. Utifrån detta har vi organiserat en utbildningsturné, med en specialbyggd trailer som besökte alla kundcenter där utbildning genomförs. Vi har tagit fram nytt utbildningsmaterial och skapat en särskild webbplats, tryggarebyggare.se, som handlar enbart om säkerhet på byggarbetsplatser.

 

R E S U L T A T: Under utbildningsturnén 2011 besöktes Tryggare-Byggare-trailern av över 7.500 personer från olika byggarbetsplatser i hela Sverige, från norr till söder. Konceptet Tryggare Byggare lever vidare och stärker Ramirents position inom byggsäkerhet.